08 juli 2010

129

129, het is een getal. Het zal jullie niet zoveel zeggen, en mij zei het tot vanochtend ook nog niks. Ik zal maar even verklappen waar het voor staat: het zijn het aantal gekochte liedjes op iTunes door mij. 129 nummers, in ongeveer een jaar tijd, kopen. ze zijn gemiddeld 0,99 cent per stuk. het grapje koste mij dus 127,71 euro en de collectie zal alleen maar toenemen!
Ooit begon ik met kopen omdat ik graag op mijn iPod alle juiste "albumcovers" wou zien. Inmiddels is het meer een gewoonte, ik heb geen download programma als limewire meer op mijn computer.
Vaak zijn de nummers het waard, hoe erg ze dan ook variƫren, van Guus Meeuwis tot B.o.B. Helaas zitten er soms ook wat miskopen tussen, zo luister ik Don't Stop the Music van Jamie Cullum nooit meer, maar ik heb er toch ooit 0,99 cent voor over gehad. Ach wat is 0,99 cent denk je dan, maar stel al mijn 129 nummers vind ik mislukt, dan gooi je toch aardig wat geld weg. Gelukkig dat de overige 128 nummers vaak gewoon leuk zijn! Daarom ga ik nu even mijn 130ste nummer kopen, en die eer zal het nummer Airplanes krijgen, en dit zal echt een succesvol nummer zijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten